Home - Competitie - Wedstrijdverslagen - Vlaggenschip boekt verdiende winst op ODIK/JansenvdGrift 1, na sublieme tweede helft

Na een lange dag, kon ik eindelijk rustig gaan zitten in de kantine (want het was nog steeds fris). Om te gaan kijken naar ons eerste. Vooraf zag ik dat de scheidsrechter iemand was, waar ik vroeger bij Phoenix samen in een team heb gekorfbald. Maar goed daar later nog meer over. Wij begonnen met Josephine, Romee, Mark, Niels (aanval), Rianne, Marloes, Teun en Maarten (verdediging). De wedstrijd begon stroef, onder het oog van vele toeschouwers, die ondanks het slechte weer, in vele getale waren gekomen. Romee (schot) opende de score, maar het duurde lang voordat Niels (schot) de 2-0 scoorde. ODIK scoorde de 2-1, maar het antwoord volgde direct, want door doelpunten van Teun (klein kansje) en Romee (doorloop en schot) werd het 5-1. Het bleef een moeizame wedstrijd, waarin beide teams, moeilijk konden scoren. En dat bleek ook uit het verdere verloop van de eerste helft.  Teun (6-2, klein kansje) en Niels (7-3, na een mooi opgezette aanval een doorloop met 1 hand afrondde). Daarna leek ODIK de druk op te voeren, maar door doelpunten van Marloes (strafworp) en Maarten(schot) werd de ruststand bereikt, met een 9-3 stand.

Na de rust kwamen Patrick (voor Teun) en Julia (voor Josephine) erin. ODIK profiteerde daarvan en kwam terug toto 9-6. Waarna Julia direct de toon zette, door haar specialiteit, de vrije bal (10-6). Niels (11-6, schot) en Rianne (12 en 13-7, strafworp en doorloop) bouwden de voorsprong verder uit naar. Waarna Sarah erin kwam voor Romee. Maarten (schot) scoorde, zoals alleen hij dat kan, mooi de 14-7. Daarna stokte het even bij ons, en werd het 14-9. Maar direct daarna trokken wij de wedstrijd weer naar ons toe. Het waren Teun en Maarten (2x) die van afstand scoorden (17-9). ODIK pikte zijn doelpuntje mee. Waarna Jens (voor Patrick) erin kwam. En hij benutte direct een mooi klein kansje (18-10). ODIK probeerde met nog wel, maar met een wederom fraai opgezette aanval was het Maarten (schot) die de eindstand op 19-10 bepaalde. Al met al een verdiende overwinning, en wat zag ik weer een paar mooi opgezette aanvallen. Ik en ook het vele publiek heeft genoten hiervan. Na afloop nog even met de scheids over vroeger zitten praten, en dat was ook wel weer leuk.

Theo Bosmans