E4 wint, A1, 3de en 5de verliezen

Home - Competitie - Wedstrijdverslagen - E4 wint, A1, 3de en 5de verliezen

Vanmorgen vroeg naar ons veld, omdat ik Yara, moest begeleiden bij het fluiten. En dat is voor mij ook weer een kans om een jeugdteam te zien spelen. En dat was onze E4 tegen Tweemaal Zes E3. Wij begonnen met Elon, Jonah, Lois en Wietske, en op de bank zaten Eline en Daniel. Wij begonnen direct met vol op de aanval te spelen, en ja hoor Elon (schot) opende de score. Tweemaal Zes, probeerde onder de druk uit te komen, maar dat lukte niet echt, wij kregen vele kansen, en hielden Tweemaal Zes in een houtgreep. Wij misten veel kansen, maar ineens was het Lois die met vijf afstandsschoten de stand op 6-0 bracht. En de ouders reageerden opgetogen over het spel van ons. Elon, scoorde daarna tweemaal met een schot (8-0). Tweemaal Zes bleef het ook proberen en scoorde tweemaal op rij (8-2). Maar het was Lois (schot) die de ruststand op 9-2 bepaalde. Ondertussen waren Eline en Daniel er ook ingekomen, en bleven wij ervoor gaan. De tweede helft, werd Tweemaal Zes sterker. Maar het waren Elon en Jonah (beide met een schot) die de stand op 11-2 brachten. Tweemaal Zes kwam terug tot 11-4. Maar ook nu weer, was het Lois (schot) die scoorde. Nadat Tweemaal Zes de 12-5 had gescoord, leek het alsof zij op stoom kwamen. Maar Jonah (twee schoten) en Elon (schot) maakten aan deze illusie een einde. Wel was het laatste doelpunt van de wedstrijd voor Tweemaal Zes (15-6), maar verder kwam men niet. Na afloop was er dan ook een trotse coach (Jelte). Maar blijf goed naar jullie coach luisteren, dan komen er nog vele mooie momenten dit seizoen.

Daarna even bijkomen, en rustig bijpraten want echt warm was het niet. De A1 moest spelen tegen OVVO A1, en ik mocht bij de bespreking zijn voor de wedstrijd, en dat was best interessant (ik ben zelf natuurlijk ook al heel lang coach, en was benieuwd hoe Jochem dit samen met Mark deed).  Daarna warming up (ik niet natuurlijk, ha, ha). Wij begonnen met Jasmijn, Lisa, Wessel, Lars (aanval), Maud, Zoey, Ties en Wiebe (verdediging). En op de bank zaten Famke, Kayleigh, Bryant en Thijs. De wedstrijd begon, en het was direct een wedstrijd met veel gepraat en onrustig spel van onze kant. Wij konden dit markeren door het mee scoren aan het begin van de wedstrijd. Ee waren doelpunten van Wessel (2x) en Maud. Daarna werd het echt rommelig aan onze kant. In de rust, ook bij de bespreking geweest, waardoor Jochem en Mark werd aangegeven hoe de tweede helft OVVO te bestrijden. Maar helaas kwam daar niet veel van terecht, aan onze kant was het Bryant (2x) die nog scoorde, maar er was verder weinig eer te bepalen, en dat kwam mede door het niet uitvoeren, van wat er in de rust gevraagd werd. En ja dat klinkt hard, maar helaas is dat ook sport. Uiteindelijk werd er onnodig ruim verloren. Maar dit is weer een goed leer moment voor de A1. Uit huilen, en komende week lekker trainen, en gaan toewerken naar de wedstrijd tegen Rust Roest. Mijn raad aan jullie is, blijf er altijd in geloven, want hoe veel je ook achter staat, want dan stap je ook met een goed gevoel het veld af.

Daarna het derde, dat moest aantreden, tegen Fortissimo 2, het team waar men ook in de zaal tegen speelde. Wij begonnen met Sanne, Lieke, Maarten, Robert (aanval), Thessa, Dayna, Oscar en Sam (verdediging). Wij namen direct een 2-0 voorsprong door doelpunten van Lieke (2 schoten). Maar Fortissimo draaide de wedstrijd daarna om in een 2-4 voorsprong. Daarna was het Dayna (schot) die de 3-4 scoorde. Maar ook nu weer direct een antwoord van Fortissimo (3-6). Lieke (vrije bal) en Sam (schot) brachten het verschil terug tot 5-6. Daarna vond Fortissimo het welletjes en liep uit naar 5-9. Sam (schot) bepaalde de ruststand met een schot op 6-9. Na de rust, was het Fortissimo dat de wedstrijd naar zich toe trok. Wij wisten nog wel viermaal te scoren. En het was Oscar die dat deed (3x met een schot, en een strafworp). Uiteindelijk was de eindstand dan ook geflatteerd. Want een hard vechtend derde, ging strijdend ten onder.

Dan mijn eigen team, het vijfde, wij moesten aantreden tegen De Vinken 3, op voorhand een lastig duel, aangezien deze ploeg in de zaal in de reserve derde klasse speelt. Wij begonnen met Marlijn, Femke, Jeffrey, Ties (aanval), Rianne, Ilonka, Tobias en Fabian (verdediging). De wedstrijd begon van onze kant voorspoedig, want het was Femke (schot) die de score opende. Daarna ontspon zich een wedstrijd met vele kansen over en weer, maar mede door een doelpunt van Tobias (schot) werd de ruststand bereikt met een 2-3 achterstand. Na de rust waren er de nodige wissels, en waren het Wessel (voor Tobias), Jeske en Mariëlle (voor Ilonka en Femke) die er nog in kwamen. De Vinken, nam het heft in handen en gaf dat niet meer weg. Aan onze kant waren het Femke, Ilonka (beide met een schot) en Wessel (strafworp) die scoorden, maar dat was uiteindelijk niet genoeg. Jammer maar helaas. Komende week goed trainen en ons voor bereiden op de volgende wedstrijd.

Theo Bosmans